NON-STOP: 0730006655 | 0760665511
 

Autoturismele se defectează din mai multe motive, pe care, de obicei, nu le puteți prevedea.

Chiar dacă nu puteți prevedea orice se poate întâmpla,puteți folosi liste specifice fiecărei mărci cu informații legate de întreținerea necesară, si pe care o puteți face în mod regulat, pentru a preveni cele mai frecvente cauze ale unei defecțiuni:

  • Baterie defectă sau descărcată
  • Pană de cauciuc
  • Supraâncălzire motor
  • Probleme de transmisie
  • Probleme de ungere a motorului

În timp ce mulți proprietari de mașini amână întreținerea , fie că sunt strâmtorați sau din lipsa de timp, întreținerea poate preveni deteriorarea mașinii, vă poate ajuta să evitați o defecțiune și să fiți nevoit să apelați Ambulanța Rutieră!

Ar trebui să faceți cel puțin următoarele:

  • Verificare periodică și schimbarea uleiului la fiecare 15.000 – 20.000 km sau 1 an  (conform recomandărilor din manualul utilizatorului).
  • Verificare amănuțită la fiecare 2 ani sau 40.000 de km (sau conform recomandărilor din manualul proprietarului). O reglare ar trebui să includă o inspecție (și înlocuirea, dacă este necesar) a filtrelor de combustibil și aer, bujii, verificarea stării curelelor, niveluri de ulei și lichid de răcire.

 

 

Sunt diferențe de la marcă la marcă cu privire la ce alte servicii fac parte dintr-o revizie sau întreținere curentă. Motoarele autoturismelor  actuale nu trebuie „reglate” în sens tradițional. Dar este o idee bună ca un mecanic să inspecteze ocazional diferitele componente ale motorului mașinii.

Cu toate acestea, dacă doriți o listă de verificări pe care o puteți face singuri pentru a preveni defecțiunile, citiți mai departe.

Verificați acumulatorul (bateria ..)

Puteți verifica vizual bornele bateriei pentru coroziune (acest lucru poate duce la conexiuni electrice slabe). Dacă există acumulări pe terminale, le puteți curăța cu puțin bicarbonat de sodiu și o periuță de dinți veche. Bicarbonatul de sodiu neutralizează urmele de acid ale bateriei, iar curățarea regulată vă va face bornele strălucitoare și contactele funcționale.

Verifică-ți-vă anvelopele.
Anvelopele uzate sau îmbătrânite, sunt mai susceptibile la înțepături și alte daune, ceea ce poate duce la o pană sau (mai puțin probabil) la explozie. Pentru a evita penele de cauciuc, verificați în mod regulat suprafața de rulare a anvelopelor. Asigurați-vă că benzile de rulare au o adâncime de cel puțin 4 mm pentru cele de vară. Dacă benzile de rulare sunt prea uzate, înlocuiți-vă cauciucurile cât mai curând posibil.

În timp ce vă inspectați vizual anvelopele, asigurați-vă că verificați dacă există semne de deteriorare (tăieturi, fisuri) și uzură neuniformă care ar putea indica probleme cu alinierea roților sau presiunea anvelopelor.

Presiunea anvelopelor afectează, de asemenea, performanța anvelopelor. Dacă anvelopele sunt subumflate în permanență, acest lucru pune mai mult stres pe anvelope, ducând la o uzură sporită.

Folosiți un manometru etalonat pentru a verifica în mod regulat dacă presiunea anvelopei respectă recomandările din manualul proprietarului. Dacă anvelopele sunt subumflate, adăugați aer până când le ridicați la presiunea recomandată.

Verificați nivelul lichidului de răcire.

Un motor supraîncălzit poate fi cauzat de mai multe lucruri, dar scurgerea lichidului de răcire este o cauză comună, care este ușor de verificat. Verificați periodic nivelul de lichid de răcire; dacă nivelul  este scăzut și aveți lichid sub mașină în parcare sau garaj, este posibil să aveți o scurgere de lichid de răcire.

De asemenea, puteți inspecta vizual furtunele care transportă lichidul de răcire. Când motorul este rece, verificați furtunele pentru orice semne de fisuri, umflături sau o uzură neobișnuită.

Evident, dacă nivelul lichidului de răcire este prea scăzut, adăugați mai mult lichid de răcire la linia de umplere corespunzătoare.

Verifica-ți-vă uleiul.

Nivelul  scăzut de ulei de motor poate duce în timp, la deteriorarea oricărui motor. Verificați în mod regulat nivelul de ulei, scoțând joja și inspectând vizual nivelul uleiului. Dacă este scăzut, poate fi timpul pentru o schimbare de ulei sau ar putea fi un semn de ceva mai important de luat în seamă, cum ar fi o scurgere de ulei.

Dacă uleiul de motor este prea scăzut, nu adăugați mai mult ulei decât este necesar, până când veți putea ajunge la schimbul de ulei programat în mod regulat. Verificați nivelul și completați mai des. Dacă bănuiți că aveți o scurgere, duceți mașina la un mecanic mai devreme decât mai târziu.

Verificați celelalte niveluri de lichide.

În mod regulat, verificați nivelurile lichidului de transmisie, lichidului de frână, servodirecției, antigelului și lichidului ștergătorului de parbriz, pentru a detecta problemelele cât mai devreme. Dacă nivelurile sunt scăzute, acestea ar putea indica scurgeri sau alte probleme.

Există și alte lucruri pe care le puteți face pentru întreținerea regulată a mașinii. Dar chiar și cei mai puțini pricepuți la mecanica autoturismului pot verifica anvelopele și lichidele sub capotă o dată pe lună.

Dacă păstrați obișnuința verificării regulate a autoturismului (pe care o puteți face acasă), este mai puțin probabil să ajungeți cu probleme și defecțiuni pe marginea drumului.

Dar și pentr aceste momente neprevăzute și nedorite, Echipa Ambulanța Rutieră vă poate ajuta să ajungți cât mai repede în trafic.